OM

25.–31. mars skal en samlet norsk musikkbransje stå som avsender for kampanjen #hørnorsk. Uka avsluttes med Spellemannprisen i Oslo Konserthus, en gedigen hyllest til all norsk musikk.

Vil du være med på feiringen av norsk musikk i uke 13?

Målet med kampanjen er å gjøre norsk musikk i alt sitt mangfold mer synlig for publikum, og samtidig være en inspirasjon for låtskrivere, musikere og norsk musikkbransje. I bresjen for kampanjen står NOPA og Spellemann, og med seg inviterer de øvrige interesseorganisasjoner, plateselskap, management, radiokanaler, festivaler og artister til å delta i kampanjen som en samlet avsender til publikum. En fellesnevner for disse aktørene er at vi alle ønsker å løfte og vise fram norsk musikk i størst mulig grad til et bredest mulig publikum.

Hvordan kan du bidra?

  • Anbefal en norsk låtskriver/låt i sosiale medier.
  • Har du arrangementer som passer inn i #hørnorsk-uka? Bruk emneknaggen #hørnorsk, så plukker vi de opp!
  • Last ned #hørnorsk-materiell og bruk den i dine kanaler: Logo. Instagram-foto.

Ved spørsmål om kampanjen, pressekontakt eller ønske om å bidra, kontakt marthe@nopa.no