OM HØRNORSK

cropped-hc3b8rnorsk000111-kopi.png

I uke 8 (19.–25. februar) skal en samlet norsk musikkbransje stå som avsender for kampanjen #hørnorsk. Uka avsluttes med Spellemannprisen i Oslo Konserthus, en gedigen hyllest til all norsk musikk.

Vil du være med på feiringen av norsk musikk i uke 8?

Målet med kampanjen er å gjøre norsk musikk i alt sitt mangfold mer synlig for publikum, og samtidig være en inspirasjon for låtskrivere, musikere og norsk musikkbransje. I bresjen for kampanjen står NOPA og Spellemann, og med seg inviterer de øvrige interesseorganisasjoner, plateselskap, management, radiokanaler, festivaler og artister til å delta i kampanjen som en samlet avsender til publikum. En fellesnevner for disse aktørene er at vi alle ønsker å løfte og vise fram norsk musikk i størst mulig grad til et bredest mulig publikum.

Dette skjer:

Det vil bli arrangert ulike bransjerettede aktiviteter i uke 8 og NRK skal ha en egen norskdag, hvor det spilles kun norsk musikk i radio.

Alle nominerte til Spellemannprisen 2017 vil få omtale i NRKs kanaler.

Det slippes en podkastserie hvor vi møter bransjeaktører, låtskrivere og artister i samtale om temaer som låtskriving, karrierevalg og markedsføring.

Kjente og ukjente norske artister/låtskrivere anbefaler andre norske artister, låter, album eller spillelister i egne kanaler.

Flere konserter vil bli arrangert.

Hvordan kan du bidra?

Logo på nettsiden til hørnorsk.no

Dele kampanjen i egne kanaler/nyhetsbrev

Anbefale norsk musikk i #hørnorsk-uka.

 

 

Ved spørsmål om kampanjen, pressekontakt eller ønske om å bidra, kontakt simen@sesong1.no